B2B Content Marketing Event: Leer van de Experts

Copyright © 2015 B+B Vakmedianet bv.

Een goede lead is goud waard. Structureel goede leads werven is een kostbaar en tijdrovend proces. Kennis van je doelgroep, kwalitatieve content, slimme campagnes met de juiste timing; de ingredienten liegen er niet om. Wil je weten hoe je met content marketing, lead nurturing en marketing automation meer resultaat kunt boeken? Meld je dan aan, dan houden we je op de hoogte van de laatste kennis, trends en ontwikkelingen.

Hoe zorg je voor meetbaar resultaat en meer gekwalificeerde leads met content marketing? Daar ging het over op 23 april!

“Direct sparren over je doelgroep, content marketing en leadgen? Bel of mail dan met je Vakmedianet accountmanager"

Over het event & Vakmedianet

De manier waarop bedrijven en professionals kopen verandert in rap tempo. De B2B koper is dankzij internet & social media beter geïnformeerd en beter in staat om afgewogen aankoopbeslissingen te nemen dan ooit. Hoe ga je met deze veranderingen om als B2B merk? Welke gevolgen heeft dat voor je marketing & sales strategie? Daar willen we als grootste B2B uitgever van Nederland graag samen met onze relaties over nadenken. En dat niet alleen, we willen ook actief ondersteunen en meehelpen. Door het delen van kennis, het ontwikkelen van nieuwe bereiksmogelijkheden en het gezamenlijk opzetten van succesvolle Lead Generation en Content Marketing programma's. Kom daarom naar het B2B Content Marketing Event en laten we elkaar inspireren, uitdagen en activeren. Tot 23 april!

Programma

Als #2 op de lijst van meest invloedrijke marketing sprekers ter wereld, kan Andrew je als geen ander vertellen wat het belang is van content marketing. Met aanstekelijk enthousiasme daagt hij je uit op anders naar je marketing te kijken. Andrews missie: de denkwijze van marketeers & uitgevers veranderen.

Sprekers

Was jij er bij op 23 april?

Het evenement is exclusief voor jou als relatie van Vakmedianet. Daarom horen we graag of je erbij bent.

Wil jij erbij zijn? Meld je aan via het onderstaande formulier. Het evenement is exclusief voor genodigden.
Er zijn geen kosten aan deze middag verbonden.

Aanmelden

Dankzij internet & social media ligt het initiatief en de macht in B2B meer dan ooit bij de koper. De verkoper bepaalt steeds minder het verloop van het koopproces. Hoe ga je hiermee om als B2B merk? Welke gevolgen heeft dat voor je marketing & sales strategie? Biedt content marketing kansen om hierop in te spelen? Zo ja, hoe zorg je voor meetbaar resultaat en meer gekwalificeerde leads? Daar gaat het over op 23 april!

Ik meld me direct aan

Meer vertrouwen, meer leads en meer omzet met content marketing 

Mark is zijn carrière gestart bij Apple eind jaren ’80 en bijna 25 jaar werkzaam in de IT-industrie. Sinds 2012 heeft hij lead generation door verfijnde content marketing geprofessionaliseerd bij Exact Business Software. Momenteel werkt hij aan de buitenlandse expansie en de transformatie naar een internationaal opererend marketingteam.

John Barnes is verantwoordelijk voor het aansturen en uitvoeren van Incisive Media's digitale strategie. Hij beheert websites van meer dan 120 media merken en meer dan 600 evenementen. John's specialiteit is het versnellen van omzetgroei met digitale strategieën.

Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en auteur van de boeken ‘Het drama Ahold’ en ‘De Prooi: Blinde trots breekt ABN Amro’. Ook was hij als invaller presentator van NOVA, Buitenhof, Mediazaken, Marktveroveraars en BNR-Laat.

Andrew Davis (US)
Auteur & Spreker

Monumental Shift

John Barnes (UK)
Managing Director Insight
Incisive Media

Mark Appel
Global Marketing Director
Exact

Jeroen Smit
Hoogleraar Journalistiek
Rijksuniversiteit Groningen

IK MELD ME AAN

Algemene informatie

"Unleash the power of partnerships"

"It's about who, what, when and why"

"Find, instead of search!"

13:30 - 14:00

14:00 - 14:10

14:10 - 15:03
 

15:03 - 15:46

15:46 - 16:15

16:15 - 17:03


17:03 - 17:30

17:30 - 17:40

17:40 - 19:00

Inloop

Welkom

INSPIRED: How brilliant B2B brands create a sudden urge to act

Case study: demand generation bij Exact

Pauze

How publisher partnerships can help you generate more leads (with case studies from the UK)

Interactive discussie on stage

Afsluiting

Netwerkborrel

 

 

Ruud Bakker, Directeur Vakmedianet | Jeroen Smit, Dagvoorzitter

Andrew Davis, Monumental Shift
 

Mark Appel, Exact

 

John Barnes, Incisive Media


Andrew Davis, Mark Appel, John Barnes o.l.v. Jeroen Smit

Jeroen Smit
 

We willen je graag een persoonlijke toegangskaart toesturen, vandaar dat we om een postadres vragen.

Welke vraag zou jij graag willen stellen aan Andrew, John en Mark? De meest gestelde vragen zullen ze live on stage beantwoorden.

Muziekgebouw aan 't IJ, Piet Heinkade 1, Amsterdam

13:30 uur, 23 april 2015

"Piet Hein" parkeergarage onder het Muziekgebouw.
De ingang is voor de Passenger Terminal Amsterdam 
(Piet Heinkade 59).
Als genodigde kun je gratis parkeren. Je ontvangt van ons een uitrijkaart.

Er zijn geen kosten verbonden aan dit evenement
Het evenement is exlusief toegankelijk voor jou als genodigde.

Heb je vragen of opmerkingen over het evenement?
Neem dan contact met ons op via 088-58 40 888 of leadgeneration@vakmedianet.nl

Dagvoorzitter

Win een exclusieve sessie met Andrew!

Wil jij kans maken op een exclusieve rondetafelsessie met Andrew Davis? Volg ons dan op Twitter, Facebook en LinkedIn en deel onze berichten met #VMNevent. 

Op 24 april zal Andrew de 5 meeste actieve Twitteraars persoonlijk advies geven om hun marketing strategie naar een hoger niveau te tillen.

Volg ons op:

4 vragen aan John Barnes

Why is content marketing so essential for B2B businesses?
John Barnes: "Most businesses produce content for customers or seek media coverage to help promote products or services and educate their potential clients. In essence content marketing is using this content to communicate with your customers and potential customers without overtly selling to them. Instead of pitching your products or services, you are delivering information that makes your buyer more intelligent. The essence of this content strategy is the belief that if we, as businesses, deliver consistent, ongoing valuable information to buyers, they ultimately reward us with their business and loyalty."

What is the single most important success factor for content marketing? Why so?
John Barnes: The quality of the content itself is the single most important success factor for content marketing, whether written, recorded or filmed. Quality content is part of all forms of marketing, and quality should be seen as meaning impartial, informative, well produced and useful, it is seen to be of value to it's target audience and should be accurate and truthful. The reason is simple, relevancy, truth, impartiality and usefulness helps consumers.

What is the role of partnerships in a successful content marketing strategy?
John Barnes: Partnerships are crucial.  If well produced content can be placed in Independent magazines or websites it can be targeted to the reader at the pout. Of interest or related to other information they are consuming. Good content marketing makes a person stop…read… think… behave… differently, and most consumers use publishers websites and magazines to discover new things and be informed.

Why should we definitely attend your keynote? Can you give us a sneak preview?
John Barnes: In essence I will be giving some practical examples and sharing my experience of wiring with partners to deliver the right information to the right readers at the right time, to deliver results. 

4 vragen aan Andrew Davis

Why is content marketing so essential for B2B businesses?
Andrew Davis: "
Fifty-seven percent of all b2b consumers have made up their mind before they reach out to any company for more information. This means that they’ve consumed enough information about the problems they have and the potential solutions in the marketplace BEFORE they engage your team. If you’re not part of that active evaluation phase - you’re not part of the solution. Content along that journey is the only thing that puts you in the running for the opportunity to win their business."

What is the single most important success factor for content marketing? Why so?
Andrew Davis: "The single most important success factor for your content is clearly understanding exactly how you will measure your success. I suggest you focus on getting a specific audience to subscribe to your content. Now, measure the value per subscriber. How much revenue do subscribers provide to your bottom line?"

What is the role of partnerships in a successful content marketing strategy?
Andrew Davis: "Partnering with other people, brands, and communities to deliver rapid content marketing success is essential. Content Marketing doesn’t have to be a long, slow slog, in fact if you partner with other brands who already have your NEXT customer as their CURRENT customer, you can see rapid success and build deep relationships that drive revenue."

Can you give us an inspiring example of a successful B2B content marketing campaign?
Andrew Davis: Check out this story from my podcast.

Malou & Content Marketing

Voorafgaand aan het event leggen we een aantal vragen voor aan willekeurige deelnemers. Waarom komen ze naar het event? Wat verwachten ze te leren en hoe ver zijn ze eigenlijk zelf met content marketing?

AMT-hoofdredacteur Tom Polman legde deze vragen voor aan Malou Verweij, Communicatiemedewerker bij Hella Benelux.

Waarom heb je je aangemeld voor het B2B Content Marketing Event?
Malou: “Omdat ik denk dat er altijd weer wat te leren valt wat marketing betreft. Er vinden vaak veranderingen plaats en ik wil graag up-to-date blijven.”

Wat verwacht je te leren?
Malou: "Nieuwigheden op marketing gebied. Waar verschuivingen hebben plaatsgevonden en hoe we daar in mee kunnen gaan."

Doen jullie nu al aan contentmarketing? En hoe ver zijn jullie er mee?
Malou: "Nee, maar we zijn ons er wel in aan het verdiepen met het marketingteam. We gaan contentmarketing in de toekomst zeker doen, maar we bekijken nu wat het inhoudt en hoe we contentmarketing in onze bedrijfsvoering kunnen inbouwen."

Gaston & Content Marketing

Voorafgaand aan het event leggen we een aantal vragen voor aan willekeurige deelnemers. Waarom komen ze naar het event? Wat verwachten ze te leren en hoe ver zijn ze eigenlijk zelf met content marketing?

AM: redacteur Leon Brandsema legde deze vragen voor aan Gaston Merckelbagh, Algemeen Directeur bij VSZ Assuradeuren.

Waarom heb je je aangemeld voor het B2B Content Marketing Event?
Gaston: Allereerst vind ik het prettig om zo nu en dan uit mijn dagelijkse werkzaamheden te komen en me te laten inspireren. Verder geloof ik het verkondigen van inhoudelijke waarde en kennis. Wij als VSZ zijn specialist op ons vakgebied en willen met behulp van de inhoud adviseurs als partners aan ons binden.

Wat verwacht je te leren?
Gaston: "Ik hoop creativiteit op te doen om content marketing op een pragmatische wijze toe te passen."

Doen jullie nu al aan content marketing? En hoe ver zijn jullie er mee?
Gaston: "Ja, wij schrijven regelmatig artikelen, persberichten en dergelijke. Daarnaast organiseren wij frequent expert/kennisbijeenkomsten voor onze klanten, de adviseurs, om onze kennis en ervaringen te delen."

Dini & Content Marketing

Voorafgaand aan het event leggen we een aantal vragen voor aan willekeurige deelnemers. Waarom komen ze naar het event? Wat verwachten ze te leren en hoe ver zijn ze eigenlijk zelf met content marketing?

AMT-hoofdredacteur Tom Polman legde deze vragen voor aan Dini Broothaerts, eigenaar Sergoyne Car-parts.

Waarom heb je je aangemeld voor het B2B Content Marketing Event?
Dini: Ik wil steeds bijleren en up-to-date blijven. De consument verandert zo snel, en vele bedrijven blijven achter met hun marketingstrategie. Wat wil de moderne, hedendaage consument van marketing ontvangen? Waarin gelooft hij nog? Dat zijn vragen welke mij bezig houden.

Wat verwacht je te leren?
Dini: "Ik wil vooral pratical tips&trics ontvangen, en een mooie definitie aanleren van wat echt goede contentmarketing is, en dit kunnen vertalen naar mijn eigen bedrijf."

Doen jullie nu al aan content marketing? En hoe ver zijn jullie er mee?
Dini: "We proberen, en zetten zeker onze eerste stappen. We brengen maandelijks een 4 bladzijden tellende eigen nieuwsbrief uit, naar onze klanten, waarin we wegstappen van de promo’s en aanbiedingen, maar proberen content te bieden, onder de vorm van technische info, verhalen uit de firma etc. We merken wel dat dit een mooie klantenbinding teweeg brengt, en ons de juiste klanten geeft."

Lysan & Content Marketing

Voorafgaand aan het event leggen we een aantal vragen voor aan willekeurige deelnemers. Waarom komen ze naar het event? Wat verwachten ze te leren en hoe ver zijn ze eigenlijk zelf met content marketing?

Management Support-eindredacteur Aline de Bruin legde deze vragen voor aan Lysan Pot, marketeer bij Effectory.

Waarom heb je je aangemeld voor het B2B Content Marketing Event?
Lysan: Ik vind het belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in het marketingvak. Verder zag ik dat Andrew Davis komt spreken op het evenement en ik ben heel benieuwd naar wat hij te zeggen heeft.

Wat verwacht je te leren?
Lysan: "Ik wil graag weten hoe je je eigen merk zo goed mogelijk kunt ondersteunen met content, zonder daarin door te slaan."

Doen jullie nu al aan content marketing? En hoe ver zijn jullie er mee?
Lysan: "Ja, daar zijn we mee bezig. Op de traditionele manier, met persberichten die we bij de juiste doelgroep onder de aandacht brengen, maar ook door te bloggen. Bij Effectory schrijven we allemaal blogs die we vervolgens via LinkedIn verspreiden. Met name in de specifieke LinkedIn-groepen komt daar veel respons op."

Please correct the following errors: